Міська громадська організація

Патріот 2015

+38(066)967 20 14 / +38(096)548 45 25 / +38(098)363 97 88

patriot-2015@email.ua

Безоплатний капітальний ремонт житлового будинку

Хто має на це право?

Особи з інвалідністю внаслідок війни

Як це зробити?

Насамперед потрібно подати до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцем свого постійного проживання і реєстрації письмову заяву.

Далі орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування утворює комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт, та інших уповноважених осіб.

Після обстеження будинку, квартири комісія складає перелік, визначає види і обсяги робіт, які необхідно виконати, з урахуванням часу проведення останнього капітального ремонту та виходячи з переліку основних робіт, орієнтовної тривалості ефективної експлуатації елементів будинку, квартири.

Рішення про проведення безоплатного капітального ремонту приймається у місячний термін після подання заяви особою на підставі результатів обстеження комісією.

За результатами обстеження будинку, квартири складаються дефектний акт, кошторисний розрахунок і визначається загальна вартість капітального ремонту.

При цьому безоплатний капітальний ремонт проводиться у встановленому порядку підприємствами, які відповідно до законодавства мають право на виконання таких робіт, на замовлення органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.

Пам’ятайте, що особи з інвалідністю внаслідок війни не мають права на грошову компенсацію у разі проведення капітального ремонту власними силами.

Періодичність проведення ремонту визначається органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, але не частіше одного разу на 10 років.

Де це написано?

Ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий ремонт житлових будинків і квартир осіб, які мають на це право» від 20 травня 2009 року №565.

Як отримати земельну ділянку

Хто має право на отримання?

Учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, члени сімей загиблих

Яку ділянку можна отримати?

Ці три категорії мають право на першочергове відведення земельних ділянок індивідуального житлового будівництва, а також садівництва і городництва. Земельні ділянки виділяються лише якщо особа раніше не скористалася правом на приватизацію землі відповідного цільового призначення.

А як щодо землі сільськогосподарського значення?

Дійсно, учасники бойових дій та інваліди війни мають можливість отримати у власність земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності. Таке право не може обмежуватись переліками земельних ділянок, які обласні Держгеокадастри пропонують для передачі у власність громадян.

Де знайти земельну ділянку?

Потрібно вибрати з ділянок, позначених білим кольором на кадастровій карті, звернутися до територіальних управлінь Держгеокадастру, звернутись до сільської, селищної, міської ради за місцерозташуванням ділянки.

Якщо бажана земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту та не відноситься до земель сільськогосподарського призначення державної власності і необхідна для дачного будівництва потрібно звернутись до відповідної районної державної адміністрації.

Розташування земельної ділянки не залежить від місця реєстрації особи, яка має право на виділення земельної ділянки. Проживаючи у Києві, можна просити виділити земельну ділянку у Львові.

Порядок виділення земельної ділянки і які документи потрібно подавати?

Спочатку потрібно отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою. Для цього потрібно звернутися в міську, селищну, сільську раду, головне управління Держгеокадастру у відповідній області, районну, обласну державну адміністрацію. Сюди Ви надаєте:

  • клопотання із зазначенням цільового призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри (зразок клопотання є в органі, до якого його подаєте)
  • графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки документи, які підтверджують статус учасника АТО.
  • На виході, не пізніше чим через місяць, Ви маєте отримати Дозвіл щодо відведення земельної ділянки.

Далі починається розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Його робить компанія, що є виконавцем робіт із землеустрою. Перелік таких компаній є на сайті Держгеокадастру в рубриці «Напрями діяльності», розділ «Сертифікація». Саме сюди Ви й надаєте раніш отриманий Дозвіл щодо відведення земельної ділянки. На виході Ви отримуєте Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Його розробка може зайняти максимум 6 місяців.

Отриманий проект має пройти погодження в територіальному органі Держгеокадастру в районах (містах); структурному підрозділі райдержадміністрації у сфері містобудування та архітектури або виконавчому органі міської ради у сфері містобудування та архітектури (якщо ділянка в межах населеного пункту або на ній планується будівництво); інших органах виконавчої влади згідно зі статтею 186-1 Земельного кодексу України в залежності від місця розташування земельної ділянки (об’єкт природно-заповідного фонду, прибережна захисна смуга пам’ятка культурної спадщини, землі історико-культурного, лісогосподарського призначення, водного фонду). Сюди подається оригінал проекту землеустрою (територіальному органу Держгеокадастру) та копія проекту землеустрою (іншим органам). На погодження дається 10 днів. На виході отримуємо Висновок про погодження проекту землеустрою.

За цим відбувається реєстрація земельної ділянки. Цим займається Державний кадастровий реєстратор, який має на це 14 днів. Йому подається:

  • заява про державну реєстрацію земельної ділянки (за формою згідно з додатком 22 постанови КМУ від 17.10.2012 №1051);
  • оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;
  • документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

По завершенню процесу Вам мають надати Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Далі починається етап затвердження проекту землеустрою. Цим займається Міська, селищна, сільська рада, головне управління Держгеокадастру у відповідній області, районна, обласна державна адміністрація. Державному органу надається погоджений проект землеустрою; позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації (у разі необхідності згідно із законом). На цю роботу чиновники мають 14 днів. В результаті Ви отримуєте Рішення про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність.

Далі відбувається реєстрація права власності на землю. Цим займається Міністерство юстиції. На виході Ви отримуєте інформаційна довідку Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пам’ятайте, що відповідно до статті 281 Податкового кодексу України учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни, в тому числі із числа учасників російсько-української війни, члени сімей загиблих звільняються від сплати земельного податку.

Пільги на житлово-комунальні послуги

Які пільги і кому надаються?

Пільги на оплату газу, електроенергії, опалення, квартирної плати та інших комунальних послуг гарантуються:

  • учасникам бойових дій у розмірі 75%,
  • особам з інвалідністю внаслідок війни у розмірі 100%,
  • членам сімей загиблих у розмірі 50%.
  • При цьому пільги надаються незалежно від форми власності та виду житла.

Які норми споживання в межах яких надається пільга?

Пільга надається на 21 кв. м. площі на кожну особу, яка має право на знижку та постійно проживає у житловому приміщенні.

При наявності сім’ї знижка поширюється на додаткові 10,5 кв.м. Тобто загальна площа, на яку розповсюджується знижка - 31,5 кв.м.

Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб пільга надається на 42 кв.м. площі на кожну особу, яка має право на знижку та постійно проживає у житловому приміщенні. До цього додаються додаткові 21 кв.м. на членів сім’ї. Тобто загальна площа, на яку розповсюджується знижка 63 кв.м.

За рішеннями органів місцевого самоврядування учасникам АТО та членам їх сімей можуть надаватися додаткові знижки на оплату комунальних платежів. За додатковою інформацією звертайтеся до сільських, міських, районних, обласних рад за місцем проживання.

Які потрібні документи?

  • Заява про оформлення пільги (зразок надається в управлінні соцзахисту).
  • Оригінал та копія ветеранського посвідчення.
  • Деякі органи місцевого самоврядування надають пільгу на основі довідки та інших документів, які засвідчують участь в АТО/ООС (заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях).
  • Оригінал та копія паспорту (стор. 1, 2 та сторінка, де зазначена остання реєстрація або зняття з реєстрації).
  • Оригінал та копія ідентифікаційного номера.
  • Оригінал та копія довідки про склад сім’ї з ЖЕО.
  • Оригінал та копії свідоцтв про народження неповнолітніх дітей пільговика.
  • Квитанції про сплату рахунків за комунальні послуги (усі, що є).

Які документи потрібні для сімей, що складаються з непрацездатних осіб?

На кожного члена сім’ї, зазначеного у довідці про склад сім’ї, і зокрема є:

  • неодруженою повнолітньою дитиною пільговика, яка визнана особою з інвалідністю з дитинства І чи ІІ групи або особою з інвалідністю І групи;
  • особою, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни війни І групи (при оформленні пільги такою особою з інвалідністю внаслідок війни війни) та доглядає за ним за умови, що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі;
  • непрацездатним батьком або матір’ю пільговика;
  • особою, яка знаходяться під опікою або піклуванням пільговика (з наданням копій документів, що підтверджують встановлення опіки чи піклування)
  • додатково подаються копія та оригінал документу пільговика; копія та оригінал паспорту; копія та оригінал ідентифікаційного номера.

При оформленні пільги за фактичним місцем проживання потрібно надати документальне підтвердження того, що таку пільгу за місцем реєстрації особа не реалізувала. Відповідну довідку можна отримати в управлінні соціального захисту населення за місцем реєстрації, в тому числі надіславши їм письмове звернення рекомендованим листом з повідомленням.

Яким чином це відбувається?

Перший пакет документів подається до управління соціального захисту населення за місцем проживання. В разі оформлення пільги за фактичним місцем проживання, подається довідка про ненадання пільги за місцем реєстрації. Другий пакет документів подається до регіонального представника постачальника послуг (обленерго, облгаз, комунальні підприємства - надавачі послуг). Надавач комунальних послуг робить відмітку в договорі про надання послуг. Оплата комунальних послуг за пільговими тарифами здійснюється з моменту подачі споживачем заяви.

При цьому потрібно пам’ятати, що коли декілька членів сім’ї, які проживають разом, мають право на пільги на комунальні платежі, пільги надаються тільки одному з членів сім’ї. Споживач, який має декілька пільг, може обрати одну, більшу за розміром пільгу.

Як скористатися пільгою членам сім’ї?

Особа, яка має право на пільгу, може скласти довіреність на дружину чи іншого уповноваженого члена сім’ї. Майте на увазі, що для оформлення пільг нотаріально посвідчувати довіреність не вимагається. Проте, якщо маєте можливість оформити нотаріальну довіреність – це допоможе уникнути зайвих питань. Зверніть увагу, що довіреність вважається належним чином завіреною, якщо на ній стоїть підпис командира військової частини, де Ви служите. В разі, якщо Ви не можете оформити пільгу через те, що перебуваєте на лікуванні в госпіталі, довіреність має право посвідчити начальник лікувального закладу.

У випадку оформлення довіреності заяву та всі інші документи на оформлення пільги подає уповноважена особа, пред’явивши довіреність та оригінал паспорту.

Де це написано?

Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» п.4-5, ст. 12,13,15;

Постанова КМУ «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» від 6 серпня 2014 року №409

Державна програма забезпечення доступним житлом

Що це таке?

Сплата державою 50% відсотків вартості придбаного житла за рахунок коштів державного бюджету або надання пільгового чи іпотечного кредиту.

Кому вона надається?

Учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, членам сімей загиблих, внутрішньо переміщеним особам.

Які вимоги до участі в ній?

Середньомісячний грошовий дохід (зарплата, грошове забезпечення, пенсія тощо) Ваша + членів Вашої сім’ї у сумі, має не перевищувати трикратний розмір середньомісячної заробітної плати у відповідному регіоні. Окрім того, має бути виконана одна з наступних вимог:

  • перебувати на квартирному обліку;
  • не мати у власності житло (ні Ви, ні члени Вашої сім’ї не можуть бути власниками житла)
  • Вам і членам Вашої сім’ї можна мати у праві власності житло, площею не більше 13,65 кв. метри на одну особу
  • Ви маєте бути внутрішньо переміщеною особою, яка не має житла на не окупованій території.
  • Які документи потрібні?
  • заява про надання державної підтримки (заповнюється у регіональному управлінні);
  • копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство повнолітніх членів сім'ї;
  • довідка про реєстрацію місця проживання особи на кожного члена сім'ї, що видана виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, сільським головою;
  • копія реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про наявність, або відсутність у власності житла;
  • довідку про перебування на квартирному обліку (у разі перебування на обліку, крім внутрішньо переміщених осіб і членів їх сімей);
  • документи, необхідні для визначення платоспроможності (довідки з місця роботи повнолітніх членів сім'ї одержувача державної підтримки, а також інші документи, що підтверджують доходи членів сім’ї одержувача державної підтримки);
  • письмову згоду кожного повнолітнього члена сім’ї, на якого розраховується державна підтримки (у довільній формі);
  • документи, що підтверджують родинні стосунки між особами, на яких розраховується розмір державної підтримки, які разом з ним проживають або зареєстровані;
  • лист від забудовника про намір подальшого укладення з одержувачем державної підтримки договору про придбання житла, в якому визначається вартість та площа житла, що буде придбано, зокрема за рахунок державної підтримки;
  • копії документів, отримані від забудовника відповідно до вимог, завірені в установленому законодавством порядку;
  • акт технічного стану житла – тільки для внутрішньо переміщених осіб, житло яких (що розташоване на не окупованій території) зруйноване та не придатне для проживання;
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб (лише для ВПО);
  • копія посвідчення УБД та довідку з Єдиного реєстру учасників антитерористичної операції;
  • копія посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни чи члена сім'ї загиблого (для таких категорій осіб).
  • Яке житло можна придбати?

    Ви можете самостійно обрати житло, на будівництво яких можуть спрямовуватися кошти державної підтримки, а також новозбудовані об’єкти, але такі об’єкти повинні відповідати встановленим законом вимогам.

    Площа житла має не перевищувати 21 кв.м. на одну особу та додатково 10,5 кв.м. на сім’ю (наприклад, для сім’ї з трьох осіб максимальна площа житла – 73,5 кв.м. (21 кв.м. + 21 кв.м. + 21 кв.м. + 10,5 кв.м.).

    Крім того вартість 1 квадратного метру має не перевищувати опосередковану вартість, яка визначається щоквартально Міністерством регіонального розвитку. При цьому для м. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова ця вартість збільшується в 1,75 рази, для міст - обласних центрів, а також міст обласного значення з населенням понад 300 тис. осіб - 1,5 рази, для міст обласного значення з населенням від 100 тис. до 300 тис. - 1,25 рази.

    Ви можете обрати житло, яке перевищує максимальну плащу і вартість 1 кв.м., але у такому разі ви будете змушені доплатити за різницю вартості житла самостійно.

    Які кроки потрібно зробити, щоб прийняти участь у програмі?

    По перше потрібно подати заяву та необхідні документи до регіонального управління Держмолодьжитла. Після отримання повідомлення про надання державної підтримки на будівництво (придбання) доступного житла звернутись із заявою до банку та відкрити поточний рахунок. Далі потрібно укласти з Держмолодьжитлом договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла. Згодом вносяться кошти на рахунок у розмірі та у строк,що встановлені таким договором.

    У свою чергу Держмолодьжитло подає платіжне доручення про перерахування державних коштів. Протягом п’яти робочих днів після надходження на поточний рахунок державних коштів укладається з забудовником договір про придбання житла (в якому повинна бути передбачена відповідальність забудовника за порушення строку введення в експлуатацію об'єкта нерухомості та надання документів щодо права власності на житло).

    Існує ще одна умова, яку потрібно виконати. Протягом трьох років необхідно щороку подавати витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про наявність у власності житла на кожного члена сім’ї, що бере участь у програмі. У випадку відчуження такого житла протягом трьох років – кошти повертаються державі.

    Пам’ятайте, що скористатися такою програмою можна лише один раз!

    Які вимоги до забудовників?

    Щодо них має бути не порушено провадження у справі про банкрутство/забудовники не перебувають у стані припинення.

    В них мають бути наявні всі дозвільні документи на виконання будівельних робіт відповідного об'єкта, що відповідають вимогам законодавства (повідомлення про початок виконання будівельних робіт/дозвіл на виконання будівельних робіт тощо), або має бути сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта (декларації про готовність об'єкта до експлуатації).

    Крім того потрібні документи, що підтверджують право (власності, користування тощо) на земельну ділянку, на якій здійснюється будівництво відповідного житлового об'єкта.

    Строк будівництва об’єкту має не перевищувати 12 місяців з дати укладення одержувачем державної підтримки із забудовником договору про придбання житла;

    Вартість будівництва або продажу 1 квадратного метру має не перевищувати граничну вартість.

    Де це написано?

    Постанова КМУ від 10 жовтня 2018 р. № 819 «Деякі питання забезпечення громадян доступним житлом»

Отримання довгострокових кредитів для індивідуальних забудовників на селі

Хто може отримати?

Учасники бойових дій, члени сім'ї осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, поліцейських, які загинули або померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних під час участі в АТО, які постійно проживають (або переселилися для постійного проживання) в сільській місцевості та працюють на підприємствах, установах, що функціонують в сільській місцевості.

Які вимоги?

  • Проживання в сільській місцевості.
  • Будівництво в сільській місцевості.
  • Р
  • обота в сільській місцевості.
  • Скільки можна отримати?

    • До 300 000 грн. для спорудження нового житлового будинку.
    • До 200 000 грн. для придбання житлового будинку.
    • До 50 000 грн. для проведення інженерних мереж.
    • До 150 000 грн. для добудови будинку або реконструкції існуючого.

    Майте на увазі, що одержання кредиту надається індивідуальному забудовникові тільки один раз. Військовозобов’язаним та резервістам, - з моменту призову під час мобілізації і до закінчення проходження військової служби в особливий період, а військовослужбовцям з початку і до закінчення особливого періоду відсотки за користування кредитом не нараховуються.

    Як це зробити?

    Потрібно звернутись до відповідного фонду підтримки індивідуального житлового будівництва на селі. Не пізніше 30 днів з дати реєстрації заяви забудовника виконавчий орган фонду приймає рішення про надання або відмову в наданні кредиту.

    Які документи потрібні?
    • Заява на ім’я керівника виконавчого органу фонду про надання кредиту.
    • Клопотання органу місцевого самоврядування про надання кредиту.
    • Паспорт громадянина України.
    • Довідка про склад сім'ї.
    • Довідка про доходи позичальника і членів його сім'ї, одержані за попередні шість місяців, та/або довідку, видану органом місцевого самоврядування, про ведення особистого селянського господарства.
    • Довідка, видана органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, про наявність (або відсутність) приватного житла.
    • Копія документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків придбання житла).
    • Проектно-кошторисна документацію або будівельний паспорт, вартість виготовлення яких може входити за згодою позичальника до суми кредиту (крім випадків придбання житла).
    • Довідка про працевлаштування на підприємстві, в установі та організації, що функціонує в сільській місцевості.
    • Заява власника житла чи об’єкта незавершеного житлового будівництва про згоду продати його із зазначенням погоджених з позичальником ціни та інших істотних умов договору купівлі-продажу (в разі придбання житла).
    • Документи, що підтверджують статус осіб.
    • Даний перелік документів є основним, але можуть бути витребувані додаткові документи, виходячи з цільового призначення кредиту.

    Де це написано?

    Постанова КМУ “Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі” від 5 жовтня 1998 р. №1597

Вісник №53 (26.02.2018)
Вісник №52 (12.02.2018)
Вісник №50 (15.01.2018)