Міська громадська організація

Патріот 2015

+38(066)967 20 14 / +38(096)548 45 25 / +38(098)363 97 88

patriot-2015@email.ua


Дата публикации: 2017-02-10/10:40:13

Що потрібно знати про оподаткування учасникам АТО, налоги для участников боевых действий, налоги, участники АТО, атошники освобождены от налогов, кто не платит налоги, налог АТО, какие налоги не платят атошники.

Що потрібно знати про оподаткування учасникам АТО

Згідно з пп. «и» пп. 165.1.1 Податкового кодексу України, до складу оподатковуваного доходу платника ПДФО не включаються сума грошової допомоги (в тому числі в натуральній формі), що надається фізичним особам або членам їхніх сімей (діти, дружина, батьки), військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв'язку з мобілізацією відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.91 р. № 2011-XII, та/або компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.




У частині 7 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI визначено, що не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період.

Також відповідно до пп. 1.7 п. 16 1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 Податкового кодексу України. Положеннями пп. «и» пп. 165.1.1 ПКУ (розділ IV цього Кодексу), як зазначено вище, передбачено неоподаткування ПДФО таких сум, а тому зазначена виплата також не оподатковується військовим збором.

Таким чином, положеннями вищенаведених законодавчих актів передбачено звільнення від оподаткування ЄСВ, ПДФО та військовим збором сум середнього заробітку мобілізованих працівників, які відповідно до ст. 119 КЗпП виплачуються їм та підлягають компенсації з держбюджету.

З метою оподаткування доходи, отримані працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, у вигляді суми середнього заробітку та компенсаційної виплати з бюджету у межах середнього заробітку, встановлені ст. 119 КЗпП, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.

З 17 березня 2015 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року №105, якою затверджено Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (дані - Порядок №105).

У цілях звільнення від оподаткування компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, підприємствами, установами, організаціями Порядок № 105 застосовується починаючи з березня 2015 року. У разі нарахування (виплати, надання) роботодавцем суми середнього заробітку таким працівникам, сума такого доходу є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, військовим збором і базою нарахування та утримання єдиного внеску на загальних підставах.

Крім того, Законом України від 02 вересня 2014 року N 1668-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги" (далі - Закон № 1668), який набув чинності 26.09.2014, пункт 165.1 статті 165 Кодексу доповнено новим підпунктом 165.1.54, згідно з підпунктом "а" якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками - фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції в порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", на користь учасників бойових дій - військовослужбовців (резервістів, військовозобов'язаних) та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції; працівників підприємств, установ, організацій, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів сімей таких учасників бойових дій, які під час участі в антитерористичній операції, участі в забезпеченні її проведення зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я, загинули, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, чи визнані безвісно відсутніми в установленому порядку (далі - учасники бойових дій).

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №413 затверджено Порядок надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, який визначає процедуру надання статусу та категорії таких осіб.

Сума (вартість) зазначеної у пп. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України благодійної допомоги, що не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку, визначається згідно з пп. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу.

Відповідно до пп. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається відповідно до пп. "а" пп. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 цього Кодексу, зокрема, у будь-якій сумі (вартості), що надається платникам податку, визначеним абзацом другим пп. "а" пп. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, - для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення.

Отже, до оподатковуваного доходу не включається благодійна допомога у будь-якій сумі (вартості), виплаченій (наданій), зокрема, благодійником - юридичною особою на користь учасників бойових дій за умови дотримання норм пп. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України. При цьому обов'язок щодо контролю за цільовим використанням коштів набувачами допомоги (учасниками бойових дій) покладається на благодійника юридичну особу.

Також ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" звільнені від сплати земельного податку (пп.281.1.4 п.281.1 ст.281 Податкового кодексу України).


Просмотров:881



Монетизація пільг у Кам'янському

З1 жовтня 2019 року стартує монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Відповідно до ухваленого рішення паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова. Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Для цього АТ “Ощадбанк” вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Після того “Ощадбанк” здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та АТ “Ощадбанк”. Такий механізм розроблено для забезпечення максимальної зручності тих категорій громадян, які мають право на пільгу і звикли не витрачати сили і час на оплату житлово-комунальних послуг. Йдеться, перш за все, про людей похилого віку, які звикли до усталеного алгоритму дій і не бажають його змінювати. Пільги у готівковій формі призначатимуться усім бажаючим пільговикам на підставі поданих особисто заяв до органів соціального захисту населення.За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. Виплата житлових субсидій у грошовій готівковій формі здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ “Укрпошта”.Уповноваженими банками для виплати житлових субсидій у грошовій готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки. Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку у будь-який час. Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги. Впровадження цих механізмів має на меті поєднати максимальну зручність для громадян зі створенням необхідних умов для розвитку прозорого та конкурентного ринку надання житлово-комунальних послуг.

Вісник №25 (14.06.2016)
Вісник №26 (07.07.2016)
Вісник №25 (14.06.2016)
Закрыть
Имя:
69 + 47 =  

0 комментариев

Имя:
69 + 47 =